۶ اسفند ۱۳۸۷، ۱۴:۲۳

امام جمعه خرم آباد:

پیامبر اکرم شاهد شهیدان و گواه بر تمام انبیا است

پیامبر اکرم شاهد شهیدان و گواه بر تمام انبیا است

خرم آباد - خبرگزاری مهر: حجت الاسلام سید احمد میرعمادی در جمع عزاداران روز 28 صفر در مصلی الغدیر خرم آباد با تشریح ویژگیهای منحصر به فرد پیامبر گرامی اسلام، حضرت محمد(ص) را شاهد شهیدان و گواه بر تمام انبیا دانست.

به گزارش خبرنگار مهر در خرم آباد، امام جمعه خرم آباد، پیش از ظهر امروز در جمع عزاداران روز 28 صفر، اظهار داشت: بر اساس آیات قرآن کریم خداوند متعال برخی از پیامبران را به بعضی دیگر برتری داده و مقام یکسانی را برای آنها در نظر نگرفته است.

حجت الاسلام میرعمادی تصریح کرد: در میان پیامبران اولوالعزم که دارای شریعت بودند پیامبر اسلام بر دیگر پیامبران دارای برتریهای ویژه ای بوده که تمامی این خصوصیات و برتریها بیانگر جایگاه خاص پیامبر گرامی اسلام است.

وی حضرت محمد را برترین رسول خداوند خواند و یادآور شد: دین اسلام و امت پیامبر نیز دارای برتری نسبت به دیگر ادیان و امتها هستند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به ویژگیهایی که پیامبر اسلام را منحصر به فرد می کند، بیان داشت: اولین ویژگی که حضرت محمد را در میان دیگر پیامبران متمایز می کند خاتمیت و ختم المرسلین بودن نبی اکرم است.

خاتم بودن پیامبر اسلام نشان از جهانی بودن رسالت وی دارد

حجت الاسلام میرعمادی با تاکید بر اینکه خاتمیت مخصوص پیامبر اسلام است، تصریح کرد: با توجه به این امر، دین اسلام نیز کاملترین دین جهانی است.

وی با بیان اینکه خاتمیت پیامبر اسلام نشان از جهانی بودن رسالت وی دارد، یادآور شد: هیچ کدام از ادیانی که سایر پیامبران بشر را به آن دعوت کرده اند جاودانه و جهانی نبوده اند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد دومین ویژگی پیامبر اسلام را گواه بودن ایشان بر تمام انبیا و امتها دانست و افزود: امروز پیامبر اکرم شاهد عزادارهای مردم بوده و به عزاداری امتها در روز رحلت خود شهادت خواهد داد.

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به برخی از آیات قرآن و تاکید خداوند بر برتر بودن دین اسلام، خاطرنشان کرد: دین اسلام تنها دینی است که برای تمام زندگی بشر برنامه دارد و به ابعاد مختلف زندگی انسان توجه داشته است.

وی با تاکید بر اینکه تنها دینی که می تواند دنیا را اداره کند دین اسلام است، تصریح کرد: تنها فردی که امروز نیز صلاحیت نجات بشریت و اداره امور را دارد صاحب الزمان از ثلاله حضرت رسول اکرم است.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به الگو بودن سیره رسول اکرم، سیره حکومتی پیامبر گرامی اسلام را یگانه الگوی نجات دهنده بشر خواند.

انقلاب ایران به دنیا ثابت کرد که اسلام تنها دین نجات بخش بشر است

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به فضیلتهای اخلاقی پیامبر اسلام، عنوان کرد: رسول اکرم در سایه عبادت به جایی رسید که کسی را راهی بدانجا نیست.

وی ضمن تاکید بر اینکه آشنایی با فضایل و عظمت نبی اکرم بر همه مسلمانان واجب و فرض است، خاطرنشان کرد: آینده از آن جهان اسلام است و هیچ تمدنی مانند فرهنگ و تمدن اسلام جاودانه و مترقی نیست.

نماینده ولی فقیه در لرستان انقلاب اسلامی ایران را تبلوری از حاکمیت جهان اسلام دانست و افزود: انقلاب ایران به دنیا ثابت کرد که تنها دینی که می تواند انسان را به سعادت ابدی برساند دین اسلام است.

حجت الاسلام میرعمادی ضمن نمونه خواندن امت اسلامی در دنیا، بر ضرورت به احتزاز درآوردن پرچم اسلام در سراسر دنیا تاکید کرد و افزود: امروز حتی مردم کشورهای غربی نیز از فرهنگ غرب متنفر هستند و علاقمند و شیفته دین مبین اسلام شده اند.

وی از انقلاب اسلامی به عنوان طلایه دار دین اسلام در جهان یاد کرد و ادامه داد: امروز روز تمسک به قرآن و عترت است.

به گزارش مهر، در مراسم عزاداری روز رحلت نبی اکرم (ص) که در مصلی الغدیر خرم آباد برگزار شد علاوه بر نماینده ولی فقیه در لرستان، استاندار لرستان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی جمع زیادی از مردم مومن و ولایتمدار شهرستان خرم آباد، هیئات مذهبی و گروه های عزاداری و نیروهای نظامی و انتظامی حضور داشتند. 

کد خبر 839376

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha